zondag 27 januari 2013

Over de laatste (?) ijskoude dagen & sneeuwlandschappen

Het is ondertussen beginnen dooien en de sneeuw is aan het wegsmelten, maar de voorbije dagen is het best (ijzig !) koud geweest. Ondertussen weet ik wel hoe ik me daar best naar kleed, dat leer je na 2,5 jaar straathoekwerk ...

  • Thermisch ondergoed : really does the trick ! 
Het ziet er niet uit (de broek zie je niet, maar het 'onder truitje' komt heel hoog tot in de nek en zie je dus altijd wel zitten als ik er een truitje over draag), but hey, ik kan mezelf tenminste warm houden als ik uren aan een stuk buiten rond loop bij temperaturen die diep onder het minpunt tuimelen.

  • Laagjes : des te meer, des te beter.     
Van mouwloze zomerbloesjes naar t-shirts met lange mouwen, naar bloesjes, naar twee dikke truien. (Ja, zo heb ik er echt bij gelopen ...)

  • Warme, degelijke winterjas : duur, maar z'n geld waard.     
Vorig jaar kocht ik deze winterjas. Hij was duur (!), maar écht zijn geld waard ! De fleece (en het pelsje) kan er uit, dus ik gebruik hem zowel in de winter als in de zomer voor regenjas.


  • Degelijke schoenen + 2 paar dikke sokken  : lelijk als de nacht, maar alleen in deze heb ik warme voeten.  
Ze zijn lelijk, zo lelijk als de nacht, maar het zijn de enige schoenen waar ik echt warme voeten in heb ! 




Verdere leverde de ijskoude, sneeuwdagen deze mooie plaatjes op :




Geen opmerkingen: