woensdag 19 juni 2013

over solden shoppen in Maastricht en masking tape van de Wibra ...

Enkele dagen verlof momenteel en die moeten goed besteed worden, dus vandaag dagje gaan solden shoppen in Maastricht. Viel eigenlijk een beetje tegen vond ik, niet zo heel veel bijzonder leuke dingen tegen gekomen eigenlijk. Maaar, maar, maar ! Toch content met wat ik wél gevonden heb. 


Het werden - onbewust -  rood - zwart koopjesvondsten. 
De iPhone Vans case stond eigenlijk al een tijdje op mijn 'wishlist', maar 30 € voor een gsm hoesje vond ik écht te belachelijk duur. Vandaag vond ik 'm dus afgeprijsd. Van 30 € naar 12 €. Niet lang getwijfeld dus. Wel over de kleur. Het is uiteindelijk de rode geworden. 

Dan de zwarte Vans; nog zoiets. Ik kocht uiteindelijk de 'kids' versie maat - hou u vast - 34,5 ... Grellig he. 
Hier kom het verhaal : Ik zag de zwarte Vans dus bij de kinderschoenen staan en had er al onmiddellijk wel een boontje voor. Aangezien ik van mezelf best wel op de hoogte ben dat ik kleine voeten heb (maat 37 om precies te zijn), vroeg ik aan de verkoopster tot welke maat de kinderschoenen gingen. Tot maatje 35 kreeg ik te horen. "Doeme, ik heb kleine voeten, maar een 35 gaat toch niet passen, hoezeer ik ook zou willen", dacht ik dan. "Dat model moet je dan bij de volwassenen gaan zoeken". Maar helaas pindakaas, zat dat model er nu juist niét tussen. Ik sta wat droevig naar de Vans te staren en spreek een andere verkoper aan en vraag hem nog eens of ik dat model ook in grotere maten kan vinden. Hij bevestigde wat ik eigenlijk al gezien had; njet. 
Dan zegt hij dit tegen mij : "Ik zeg dit niet tegen iedereen, maar de kindermaten vallen echt heel groot uit. Maat 35 in de kinderschoenen komt eigenlijk overeen met maat 37. Als je wilt, kan ik een maatje 35 gaan halen en kan je eens passen". 
Verbaasd stamel ik er "oei, een maatje 35" uit ... maar meneer de verkoper staat er op : hij wil me de kleine, fijne kinderschoentjes gaan halen en me laten passen. Zo gezegd, zo gedaan en wat bleek : maatje 35 was zelfs iets te groot ! - No shit, Sherlock ... 
Daarna is meneer de verkoper nog zo vriendelijk geweest om dan achter in de stock maatje 34,5 te gaan zoeken en tada ! Past als gegoten ! Fan - tas - tisch ! 
Dat ga ik dus gegarandeerd meer in't oog houden die kinderschoenen, want die zijn een pakken goedkoper als de 'gewone Vans'. Om u een voorbeeld te geven bij dit paar : Ik kocht de Vans nu voor 45 € en in de 'gewone maten' zou ik er 65 € voor moeten neertellen. Joepie de poepie dus ! 

De rode en zwarte 'moustache' ringen kocht ik voor 3,99 € en het zwarte truitje komt van de H&M en kocht ik in de solden voor 7 €. Mijn kast ligt vol met van die basic truitjes en mijne zwart truitje was behoorlijk afgeschoten door het vele wassen en kon wel eens een vernieuwing gebruiken. Bij deze ! 



En dan kijk alhier ! Wat een schatten ! Masking tape, washi tape van bij de Wibra ! Drie rollekes voor ene euro ! 
Ik zag deze rolletjes als een lopend vuurtje voorbij komen op Instagram. Ze werden gepost door de Nederlandse Instagrammers in mijn lijst en wat was is blij met dit 'sharen'. Van zodra ik ze voorbij zag komen, heb ik me naar de dichtstbijzijnde Wibra begeven, maar helaas: geen succes. De spullen die men in de Nederlandse Wibra verkoopt, verschillen blijkbaar wel eens als wat men in België verkoopt.
Omdat ik vandaag dus in Holland vertoefde, was dit dé perfecte kans om eens langs de Hollandse Wibra te gaan en yes, oh yes ! Bingo ! Het was moeilijk om mezelf in te houden, dus ik heb gretig mijn best gedaan. "Wat is 1 € nu ook voor drie rollekes schoon en schattige tapekes ?!?" Dit was nog niet alles uit het assortiment, ik heb wat geselecteerd en toch kon ik al tien pakskes vrolijkheid mee naar huis nemen. 
Voor de liefhebbers : allen naar de Wibra in Holland dus !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb deze rolletjes toch in België kunnen bemachtigen :)

△▽ TiNE ▽△ zei

Ja? Ooooh, leuk! Ze zijn leuk he ! Dan ga ik ook nog eens binnen springen. Wie weet ... Of nee, wacht. Ik heb er genoeg ... ;)

Groetjes ! Tine