donderdag 25 juli 2013

over mijn twee nieuwe paarse vriendjes ...

... en dat zijn .... tada ! Mijn nieuwe op maat gemaakte oordoppen. 
Voor de festival zomer en de aankomende reeks concerten. 

Enkele jaren geleden had ik bij Laperre ook op maat gemaakte oordoppen laten maken, helaas pindakaas heb ik die bijna nooit gedragen. Simpelweg omdat ik het echt niks vond zo'n harde dingen in mijn oren en de muziek werd echt vervormd. 
Ik herinner me nog mijn eerste concert van Jimmy Eat World met die doppen in mijn oren. Ik stond daar en moest begot moeite doen om het nummer dat ze speelde, te herkennen. Ze verdwenen toen algauw weer in het zakje en in mijn sjakos en ik beleefde een heerlijke muzikale Jimmy Eat World avond, zonder gehoorbescherming ! (Maar 's avonds wel met piepende oren ...) 

De exacte prijs van mijn vorige (harde) oordoppen van bij Laperre weet ik niet meer precies, maar ik denk dat ze ongeveer rond dezelfde prijs waren als deze die ik nu bij Scherpesteen heb laten maken. Prijs van mijn paarse vrienden : 139 €
Ik heb nu gekozen voor de zachte oordoppen omdat die volgens mij gewoon veel comfortabeler in mijn oor zitten. Het Lief liet trouwens vorig jaar dezelfde maken en is er heel tevreden over. Ik geloof mijn Lief, altijd ! :) dus ik ben maar voor dezelfde gegaan. 
Ik heb gekozen voor de hoogste dempingfilter, 25 dB én voor een paarse kleur :) 
Bij het afhalen van de oordoppen worden ze getest op lekheid, er wordt een test gedaan waarbij je kan zijn dat de oordoppen lekdicht zijn. Niet tevreden over de filter ? Geen probleem, dan kan ik binnen de maand terug gaan en gratis nieuwe krijgen. 

Ik ben benieuwd voor de eerstvolgende concerten en festivals met mijne paarse vrienden erbij ! 

Want we kunnen er allemaal eens mee lachen, met die nieuwe geluidsnormen, he Halve Neuro :)

 
... Maar sinds het Lief vorige jaar een serieuze 'tuuuuuut' heeft opgelopen in zijn oren en we massaal veel testen lieten doen en heel wat neus - keel - oorartsen bezoeken hebben gedaan, hij zware medicatie moest slikken en nu 's avonds als alles muisstil wordt in huis, nog steeds een 'piep' hoort, weten we toch hoe belangrijk het is om zorg te dragen voor uw oren. Want echt, constant zo'n irritant, ellendig 'tuuut' geluid horen, is écht om knettergek van te worden ... (en ik spreek dan zelf niet uit ervaring, maar ik leefde wél samen met iemand die 't wél zitten had en geloof me ...) 

Dus ...


En voor de rest : nog heel veel genieten van goeie muziek he ! 

Geen opmerkingen: