maandag 6 oktober 2014

... over de inleefweek : dag 2 zondag 5 oktober


Dag 2 : zondag 5 oktober




Vandaag was mijn vriend jarig. Bij een verjaardag hoort natuurlijk ook een verjaardagstaart en op zondag ontbijten we al eens graag met verse broodjes van bij de bakker. ’s Morgens dus op mijn fiets gesprongen en naar de bakker gefietst. Mijn vriend mocht kiezen welke taart hij het liefst zou eten. Aardbeien, pruimen -  of een bananentaart liet hij me weten. Als ik bij de bakker sta aan te schuiven, kan ik niet kiezen welke ik zou meenemen. Ik stuur nog snel een sms naar mijn lief om hem te laten kiezen tussen de aardbei of de bananenvlaai. “De goedkoopste :) ” sms’t hij snel terug. Ik had al opgemerkt dat er geen prijskaartjes op de taarten stond, dus vroeg ik de prijs van beide taarten. De aardbeientaart kostte 12 euro en de banentaart 9 euro. Het werd dus de bananentaart. Ik nam ook 8 broodjes mee. Ik betaalde 14,40 euro.

We ontbeten met de verse broodjes en het beleg dat we gisteren gekocht hadden. We dronken melk. Ja, gewoon, de melk van de Aldi. Zonder toeters of bellen. 


En ohja, van de bananentaart hebben we doorheen de dag meermaals gesmuld ! Lekker !



Naast een verjaardagstaart horen er natuurlijk ook cadeautjes bij een verjaardag. Het verjaardagscadeau dat ik kocht voor de verjaardag van mijn vriend, had ik enkele weken geleden reeds gekocht. Ik was blij dat dit niet van ons budget af moest …  Natuurlijk weet ik wel dat een leuk cadeau niet altijd duur moet zijn en dat je met weinig geld ook iets heel leuks, creatiefs en zelf gemaakt kan maken. Dat blijven nog steeds de leukste cadeaus trouwens ! Maar het wordt wel duidelijk dat als er wat extraatjes bij komen het best wel moeilijk wordt ! Het ‘echte’ verjaardagsfeest is ook pas volgend weekend, dus ook hiervoor hadden we nu geen kosten. 
 

In de opdracht van vandaag werd ons gevraagd of we met vrienden zouden meegaan op café. Zij hebben ons uitgenodigd om samen iets te gaan drinken. Zoals gewoonlijk worden er dan rondjes gegeven. En zo'n rondje kost algauw 12 euro. We zijn niet mee geweest op café, maar hebben een ander alternatief gezocht. We hebben de vrienden gebeld en hebben hen thuis uitgenodigd om mee feest te komen vieren met de jarige. Van die bananentaart waren er ook nog wel wat stukken over, dus dat kwam goed uit. Verder stonden er nog wat flesjes drank in de frigo van een vorig feestje. Meer hadden we niet nodig voor een gezellige avond met de vrienden. Veel goedkoper - en gezelliger zo tussen de ballonnen en de vlaggetjes - dan op café gaan !
















's Avonds aten we aardappelpuree met spinazie, een notenburger voor mezelf en chipolata worsten voor mijn vriend.  De notenburger en de worsten zaten nog in de diepvriezer.

Tijdens de afwas stond de iPad te spelen in de keuken en keken we naar het avondnieuws. Via de internetverbinding dus … Sorry !

Normaal gezien zou ik al lang enkele foto’s op Instagram hebben gezet, op z’n minst mijn Facebook al hebben gecheckt, maar dat deed ik niet. ’s Avonds keken we samen nog naar een film en mijn iPhone ? Die lag ergens ver weg. Fijn ! 


Geen opmerkingen: