dinsdag 14 oktober 2014

... over de inleefweek : dag 4 dinsdag 7 oktober

De fietsband is stuk ! Gegrom en gevloek. Ik heb de fiets echt nodig om naar het station te fietsen want ik heb echt geen zin om heel dat stuk te wandelen … Dus maar snel laten repareren bij de fietsenmaker. 10 € foetsjie … Maar ik kan weer fietsen. Joepie ! We hebben ondertussen nog 70 € over. 

Vandaag had ik de auto voor het werk echt nodig, dus heb ik wel de auto genomen ipv de fiets. Omdat ik dan toch met de auto ging werken, heb ik er van geprofiteerd en ben ik na het werk nog snel even langs de Lidle gereden en ben ik boodschappen gaan doen. Dit werd lastig als ik dit allemaal met de fiets moest meesleuren. Mijn hele grote boodschappentas zat overvol. In mijn portefeuille steekt nog 70 €. Ik kocht heel veel groenten, wat fruit, vegetarische burgers, vis, wat beleg. Een pot Nuetella (ik kon écht niet meer zonder …), cornflakes, een brood, 10 sandwiches, 5 kg aardappelen, douchegel en 2 zakken chips. (Het was alweer bijna acht uur ’s avonds en mijn maag gromde. Met honger gaan winkelen is nog steeds geen goed idee …) Aan de kassa krijg ik een rekening gepresenteerd 38.60 €. Ik heb ‘royaal’ gewinkeld, wanneer ik alles aan het uitladen was thuis, zat de frigo echt vol. Er is genoeg eten voor de komende dagen. En zelfs voor begin volgende week. Hmmm, het had ook wel wat minder gekund, denk ik wel terwijl ik de boodschappentas uitlaad … 

Mijn lief is na het werk ook nog snel de Carrefour binnengesprongen en heeft daar voor 12.13 € gewinkeld. Na het winkelen in de Lidle en in de Carrefour blijft er nog 19.25 € van ons budget over. 

’s Morgens heb ik maar eens een ontbijt overgeslagen. Voor ik naar het werk vertrok, at ik ‘s middags de overschot van de spinazie en aardappelpuree die we op zondag aten. ’s Avonds at ik opnieuw warm (2x per dag warm eten, is een uitzondering hoor …) Er was zelfs nu nog overschot van die aardappelpuree die we zondag klaarmaakte, zodat we alleen nog maar de groeten moesten maken. Spruitjes in bechamelsaus. Mijn lief at nog overschot van de worsten en ik at een oosterse vegetarische burger van de Lidle. 

’s Avonds zag ik dat er nog een opdracht in de enveloppe zat : de pinker van de auto is stuk. Laten maken of niet ? Indien niet : kans op boete. Pinker laten maken kost 10 €. Aangezien ik de auto toch niet meer gaan gebruiken de volgende dagen besluiten we om de pinker niet te laten maken. We nemen de fiets en de auto blijft staan. En trouwens, pinkers gebruiken in Genk ? Dat kennen ze daar toch niet :)



Geen opmerkingen: