dinsdag 14 oktober 2014

... over de inleefweek : dag 5 woensdag 8 oktober


De opdracht van vandaag liet ons weten dat de jas van één van ons twee stuk is. Ik heb twee creatieve vriendinnen die heel handig zijn met naald & draad dus dat kwam goed van pas. Ik nodigde hen uit om ’s avonds langs te komen, we hebben gelijk nog wat kunnen bijkletsen en die twee zakken chips van de Lidle : die zijn op ! :) Het werd een gezellige avond !  (En mijn lief vertrok ’s morgens met een pull extra aan. Die sjaal van vorige winter, hebben we ook terug uitgehaald.)

Het was vandaag ook mijn verjaardag. Op zich niet zo’n heel speciale dag, al deden al die felicitaties wel deugd. De lieve sms’jes, telefoontjes en kaartjes die ik kreeg, waren heel fijn. Ik voelde heel veel liefde van al die lieve mensen rondom mij. Ik ben heel blij dat ik een fijn en degelijk netwerk van familie en vrienden heb waarop ik kan terug vallen. Die aan me denken als ik jarig ben J, die me steunen wanneer ik dit nodig heb. Ik kan hen bellen, ik kan overal – zonder op voorhand af te spreken – spontaan langsgaan en ik voel me steeds overal welkom. Als ik eens in de miserie zit, of gewoon een slechte dag heb, maken zij tijd voor mij en zijn zij er met goede raad, een luisterend oor of een helpende hand. Die gedachte deed me – zeker gisteren – des te meer beseffen hoe belangrijk dit is. En hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen. Feeling blessed ! Handjes kussen ! Ik besefte gisteren ook dat cadeautjes krijgen natuurlijk altijd wel leuk is, maar dat de grootste cadeau, die met de grootste waarde, dat dat toch al die lieve mensen rondom me heen zijn. Die zijn van ontelbare waarde. En dat de beste dingen in het leven gratis zijn. En dat er zoveel waarde zit in de kleine dingen. Te vaak onderschatten we de kracht van een glimlach, een vriendelijk woord, een luisterend oor, een eerlijk compliment of het kleinste gebaar dat je om iemand geeft.

Omdat het toch ook een klein beetje feest was, aten we frieten. Van de frituur. Twaalf euro gaat van onze rekening. We houden nog 7.25 € over. We hadden graag uit gaan eten. In een leuk en redelijk goedkoop restaurantje in Hasselt. Maar zelfs daar ging ons dat met 19 € niet lukken …

’s Avonds kreeg ik van mijn vriend ook een cadeautje. Twee zelfs. Twee hele mooie (maar ook dure !) cadeaus. Heel fijn om cadeaus te krijgen, maar ik moest toch eens twee keer nadenken … En we zouden serieus onder nul staan trouwens moest hij die cadeaus niet met de bankkaart betaald hebben …

Voor de traktatie op het werk voor de collega’s ben ik creatief geweest. Ik had nog cakejes in de kast liggen die ik onlangs in de Action kocht. Kostprijs : 3 € toen. Ik heb die som van ons budget afgetrokken. We houden nog 4.25 € over.

Verder ging ik aan de slag met bruin inpakpapier waarmee ik kleine zakjes maakte. De zakjes vullen met cakejes, een ludiek rijmpje uitgeprint voor op de zakjes, wat versiering met confetti, een touwtje er rond en klaar. Simpel. En goedkoop. I like ! :)

 

Geen opmerkingen: